LITE SKILLNADER MELLAN USA/SVERIGE

  • Om du beställer mat på en restaurang får du oftast rätten du beställt+pommes eller chips på sidan. Vill du ha sallad måste du alltså be om att få det istället.
  • Folks geografi är oftast inte lika bra. Många tror till exempel att Sverige är Schweiz, var en kille som frågade om jag bodde i alperna och sa att han kom ihåg det från geometrin? Haha, han menade då alltså geografi.
  • Regn är oftast lika med åska.
  • De flesta husens dörrhandtag är runda knoppar som du vrider på för att öppna.
    Toadörrars lås är ofta också bara en "skruv" du trycker in för att låsa. Man kände sig lite smått osmart i början när man var tvungen att fråga om hur man låser dörren...
    För du kan fortfarande öppna dörren från insidag utan att låsa upp först.

    (är den lilla skruven bakom knoppen som låser dörren)
  • Om man ska baka så använder sig iprincip alla sig utav en kakmix som du bara tillsätter vatten i.
    Bakade idag en kladdkaka till Lenas födelsedag imorgon och min värdbror lät först lite skeptisk när han hörde att man inte har frosting på den? Alla "tårtor" har det här.


  • Och sist en av mina personliga favortier med detta land. Folk pratar och hälsar med varandra trots att man aldrig träffats förr! Servicen i butiker är även mycket mycket högre. Du behöver som jag tidigare sagt inte ens packa din egen matkasse i affären..lite onödigt kanske men medans kassörskan gör detta så pratar folk glatt med varandra.

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback