MINNESOTA NICE


Jag och Lena.

Om ni någon gång åker till USA eller ska bo här så är något ni väldigt snabbt kommer märka är att alla i USA pratar med varandra.
Möter du någon i en korridor hemma tittar alltid den du möter/du själv förbi personen eller ut i tomma intet, typ nemen oj "det är en fågel där borta någonstans".
Här däremot tittar alla varann i ögonen och hälsar och frågar hur den andre mår. Många gånger stannar man till och med och pratar med varandra!
Jag och min för tilllfället rumskamrat Lena från Tyskland har försökt förklara för de andra att det är inte riktigt så det går till i europa haha..

Om någon frågar hur du mår ska du dock bara svara I´m fine thanks, and you?
Detta kalla tydligen Minnesota nice vilket jag tycker var lite passande då det är där jag ska bo i ett år..hehe..


Kommentarer
Den Underbare

Hej kul att de är öppna hehe, och att du har det bra haha.

Att skriva haha kan va bra, hehe går bra de me, haha.

Puss lilla gumman!

2012-08-11

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback