SVAR

 
Sara Om:                                     
Heej! Jag ska ev åka som utbytesstudent 2014-15.. har lite svårt att bestämma delstatsval och undra bara vad du tkr om Minnesota! :) Skulle vara jättetacksam för svar!
 
Svar: Ååh vad roligt! Tycker absolut att du borde åka, har inte ångrat mitt beslut för en sekund.
Jag personligen gjorde inte delstatsval och något du kommer märka är att det spelar inte så stor roll var du hamnar utan det allt handlar om hur du trivs med din värdfamilj och kompisar.
 
Mitt tips till delstatsval är att läsa på lite om olika stater och se vad som passar dina intressen bäst.
Minnesota gillar jag dock oerhört mycket och jag känner att jag hamnat i ett bra område. Där jag bor så är det väldigt många städer oerhört nära varandra, har till exempel bara tjugo minuter in till twin cities (Minneapolis, St Paul) samtidigt som jag får mer natur än storstad ute där jag bor, så får en väldigt bra blandning av båda. Minnesota har även väldigt bra sommrar men snöiga vintrar- påminner helt enkelt ganska mycket om Sverige och den största befolkningen är även skandinavisk vilket jag ser som både bra och negativt (blir inte sån stor kultur ändring helt enkelt)
 
En stat jag blivit helt kär i dock är Montana. Det har de klippiga bergen och befolkningen är väldigt avslappnad och du har ständigt en härlig atmosfär runtom dig. Naturen är även helt fantastisk, det är vattenfall, berg, snöiga vintrar men backar på tusen meters höjd och oj, jag vet inte ens hur jag ska förklara det. Det gillas!
 
haha en stat som för mig dock inte verkar så intressant är north dakota. En av killarna jag åkte till montana med ställde frågan: Om du träffade den perfekta killen för dig men ni var tvungen att leva i north dakota era första tio år, skulle du då göra det? haha ingen i bilen har ännu svarat på frågan...
 

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback