VARFÖR JAG VALDE YFU

Hej, varför valde du att åka med just YFU? Finns det någonting negativt med organisationen hittills? :)
 
Svar: Den främsta anledningen till att jag valde YFU tror jag var för att de har hållit på med utbyten så sjukt länge (50 år!! woopwoop) och ändå kunde jag inte hitta något negativt om dem.
När de hållt på så pass länge tänkte jag även på att de bör ha ett stort kontaktnät= att jag förhoppningsvis skulle ha större chans till att få en familj som passade mig.
Jag ansökte dock bara till YFU och Explorius. Hade dock redan kommit in hos YFU (haft intervju, fyllt i papper osvosv) innan Explorius ens hade ringt för att boka en intervju!!haha..
 
Jag tyckte helt enkelt att YFU verkade seriösa och trygga att åka med. De kollar inte bara till ens hushåll några gånger under året(för att se till att du bor i en bra miljö) men har även personal på de flesta stora flygplatser- du får alltså möta någon som jobbar för YFU USA redan när du kommer dit.
Jag gillar också att det är YFU "hela vägen", du byter alltså inte organisation under resans gång.
 
För mig har YFU fungerat alldeles utmärkt och jag kan rekomendera dem starkt.
 
För mig har inget med organisationen varit negativ hittills, har dock hört att det tjorvat sig lite för en del med deras försäkring när de behövt den..
Men som sagt YFU är mer än bra.
Jag och mina älskade syskonLill Pluppen(som på 11 1/2 år redan hunnit växa om mig!! Hur är det ens möjligt?? Jag är ju inte så kort..är ändå 166.5 centimeter...) och min Smurf på flygplatsen.Som jag saknar min älskade familia.Måste även återigen tacka mina föräldrar som gjort detta året möjligt för mig och som alltid finns där för mig.
Älskar er♥

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback