SVAR

Caroline Om:
Skulle vara intressant att få läsa ett inlägg där du skrivit om high school och hur det är och så! :-)
Svar: Absolut kommer jag göra det, har ju liksom hela 177 skoldagar kvar att skriva om!! haha..

Min skola har ju alltså cirka 3000 elever, vilket betyder att det tar cirka dubbelt så lång tid än vad det borde att ta sig till och från skolan då parkeringen blir så full.
Skolan börjar 08:00 och pågår till 14:40. Under den här tiden hinner du ha sex stycken lektioner där du har  sex minuter på dig att ta dig från den ena till den andra. Detta gör du alltså när klockan ringer för du får inte lämna klassrummet förränn den ringt om du inte har ett fått ett "pass" för det då.
 
Lunchen är ungefär trettio minuter lång och det finns alla möjliga rätter att välja mellan. Det finns till exempel alltid sallad, bagels,hamburgare osv. men även en "vanlig" maträtt som skiftar från dag till dag, igår var det till exempel pasta och köttfärssås!

Vet även att många utbytesstudenter skriver om att folk klär sig hemskt på sin skola, min är det dock inte alls så på utan det ser i princip ut som i Sverige, vet dock inte om det är bara för att det bara varit de första dagarna hittills då jag har börjat se lite fler sweatpants dyka upp här och var..haha..

Tror detta får duga för idag och som sagt, det kommer komma massor med mer om skolan med tiden!
Men om det är något speciellt du/ni vill veta så fråga bara på!:D
I bildbrist får det bli en ur arkivet från Montana, seriöst en av de vackraste platser jag någonsin sett!

Kommentarer
Caroline

Hur är värdfamiljen du bor hos nu? trivs du bra? :-)

Svar: Svar: Ja jag trivs bra! Tror jag svarat pa denna fraga tidigare sa om du gar in i kategorin med fragor/svar sa kan du nog hitta det dar :D
hanna wiklund

2012-09-07

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback