SVAR

Amanda Om:
Hej, din blogg är verkligen underbar! Att jag inte hittade den tidigare.... 

Du skrev att du bara bor 20 min från the twin cities, vart bor du? 
Jag ska nömligen också till minnesota och bo 20 min där ifrån! OCH min v-familj ska också till Mexico. Ganska lustigt, eller rättare sagt väldigt lustigt! 

Hur är det att bo iMinnesota tycker du? Har du lust att berätta lite om det bästa/sämsta osv? :)
Svar: Åh tack så mycket!!

Haha nej vad komiskt! Jag bor i en stad just utanför Twin Cities som heter Minnetonka, som omges av en massa andra "städer" (jag skulle mer kalla det bostads områden) som till exempel Excelsior, Chanhassen, Hopkins, Edina, Wayzata osv. så om du känner igen något av namnen så är du nog väldans nära där jag sitter just nu!
 
Absolut kan jag det!
Själv visste jag inte mycket alls om Minnesota innan jag for, rättare sagt så visste jag endast var det låg på kartan..hehe.. 
Jag älskar hur varma sommrarna blir här men att man ändå får snö på vintrarna och kring jul. Vädret är helt klart lustigt, två veckor sedan fick vi snö men idag hade vi strålande sol och +33 grader!! Haha så sjukt..
Jag älskar också att bo så pass nära the Twin cities då det alltid finns något att göra, jag och mina kompisar kan liksom bara hoppa i bilen och shoppa i Mall of America eller åka in till stan där det alltid är något som pågår.
Jag gillar även "the Minnesota Nice" beteéndet. Folk är helt enkelt vänliga när de möter dig och du behöver inte oroa dig för att ställa frågor, det negativa med detta kan väll vara att det dock ibland blir lite falskt. Folk säger aldrig bara hej utan är alltid "Heeey, how are you?" detta är alltså ingen fråga som de vill ha svar på utan bara en hälsningsfras!
 
Hmm... negativa saker... är så sjukt svårt att svara på, kanske att samhället är väldigt svenskt? Blir alltså inte såååå stor kulturskillnad från Sverige men det är ju även bra då det är lättare att anpassa sig.
 
Men eftersom att jag inte vet hur stor din skola kommer vara eller vilket område du kommer bo i så är det lite svårt att säga, varje skola är så sjukt olika och alla utbytisar får verkligen helt olika upplevelser.
Men kort och gott kan jag säga att jag tror du kommer få ett GRYMT år! Själv älskar jag Minnesota!
 
Har du fler frågor eller bara vill prata om dina förväntningar/nerver inför att åka (vi alla utbytisar har varit där)så kan du maila mig: [email protected] eller bara skriva här !:)

Kommentarer
Amanda

Tusen tack för svaret! Jag ska bo i Mounds view som jag tror också är mer likt ett bostadsområde typ. Skolan heter Irondale senior high school och det är ca 1500 elever tror jag :)

Men har du jämngamla värdsyskon elr så som du brukar dra iväg med efter skolan eller liknande in till Twin cities? Elr gör man bara sånt på helgerna? Är det vanligt att åka nånstans efter skolan över huvud taget?

Jag har bara småsyskon och är lite orolig att jag inte kommer hitta kompisar som kan ta med mig på grejer å så.. (eftersom småsyskonen inte kan köra bil osv;) )

Ganska fånig tanke kanske, men ändå..

Måste även fråga, vad är de roligaste sporterna/akriviteterna du hållt på med under året? Skolan har i stort sett alla sporter och massvis med annat, så har så svårt att välja :)
Har hört att det som kallas DECA (om din skola har den kursen) ska va väldigt kul, vet du något om det?

(Tycker du det är lättare att svara i mail så går det lika bra för mig )

2013-05-15
URL: http://aboutamanda.se

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback