SVAR: VÄRDSYSKON OCH SKOLAKTIVITETER

Amanda Om: SVAR
Tusen tack för svaret! Jag ska bo i Mounds view som jag tror också är mer likt ett bostadsområde typ. Skolan heter Irondale senior high school och det är ca 1500 elever tror jag :) 

Men har du jämngamla värdsyskon elr så som du brukar dra iväg med efter skolan eller liknande in till Twin cities? Elr gör man bara sånt på helgerna? Är det vanligt att åka nånstans efter skolan över huvud taget? 

Jag har bara småsyskon och är lite orolig att jag inte kommer hitta kompisar som kan ta med mig på grejer å så.. (eftersom småsyskonen inte kan köra bil osv;) ) 

Ganska fånig tanke kanske, men ändå.. 

Måste även fråga, vad är de roligaste sporterna/akriviteterna du hållt på med under året? Skolan har i stort sett alla sporter och massvis med annat, så har så svårt att välja :) 
Har hört att det som kallas DECA (om din skola har den kursen) ska va väldigt kul, vet du något om det?
 
Svar: Nej jag är det äldsta barnet i min värdfamilj då min värdsyster är 15 år (freshmen) och min värdbror är 13 (fyller snart 14).
Oroa dig inte, vänner kommer du hitta, speciellt då du har en sån pass bra storlek på din skola, frågar du mig verkar 1500 perfekt! Skolan är då stor nog för att du ska få en riktigt cool High School upplevelse med alla akivitieter och school spirit som det innebär men den är ändå liten nog för att mer folk ska komma att känna igen dig och märka att det är en ny student på skolan. Min skola är till exempel gigantisk (tre tusen elever) vilket innebär att det kommer och går nya studenter hela tiden så är liksom inget speciellt men ändå har det fungerat väldigt bra att skaffa vänner, och många känner ändå igen en och blir nyfiken på ens "accent".
 
Och om du kommer att åka någonstans efter skolan beror helt på din umgängeskrets och vad du själv gör. Börjar du en sport kommer du mest troligtvis vara upptagen med den efter skolan varje dag. Så det har väll skiftat under året men det finns alltid något du kan hitta på med kompisar efter skolan.
 
Har flera kompisar som går DECA faktiskt! De kom just hem från en tävling i Californien och de verkar tycka om det väldigt mycket. Själv tävlade jag för slalomlaget (vilket var grymt kul och vi vann även State championships), sen är jag i Yearbook vilket har tagit upp för mycket av min tid om du frågar mig..haha.. Vår skola gör företaget Jostens Yearbooks 15:e största bok i landet och den är på omkring 350 sidor och vi är väll cirka 20 i klassen kanske men är ändå kul då du får träffa mycket nytt folk genom att vara i den.
Har hört att softball och Track ska vara väldigt kul också!:)
haha sen undrar jag ju ibland om det verkligen är jag som är äldst även om födelsedatumet visar det..
 
 

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback