SHOPPINGSUG


Jag kan tänka mig att det är många andra blivande utbytesstudenter (eller så är det bara jag?) som med jämna mellanrum får världens shoppingsug, man vill liskom förnya och utöka hela sin garderob inför hela sitt utbyetsår.
Dock så läste jag i ett häfte som vi fick av YFU att dom råder en till att vänta med lite shopping tills man kommit till ens värdland så man kan se vad som är mode där osv.. känns som att det kan vara en bra idé det också så det blir att försöka hålla hårt i plånboken ett tag framöver i alla fall...

Här nedan är YFU:s förslag på ens packlista, bara jag som undrar hur tusan jag bara kommer kunna hålla mig till detta? hehe... det är ju tio månader liksom! Får se hur detta ska gå...

YFU:s förslag på PACKLISTA:
• 8 par underkläder
• 8 par strumpor
• morgonrock och tofflor
• pyjamas eller nattlinne
• 1-2 tjockare tröjor
• 4 par jeans, andra byxor eller kjolar
• 4 kortärmade tröjor, skjortor eller blusar
• 2 jackor, en tunnare och en tjockare
• eventuellt regnkläder
• skor för olika årstider och sportaktiviteter
• badkläder och shorts
• mössa, halsduk och vantar/handskar
• 1 klänning/kjol och blus för flickorna
• 1 par finare byxor med skjorta och slips för pojkarna

P.S. Om någon skulle ha någon fråga eller så, så är det såklart bara att fråga så ska jag försöka svara på den i något inlägg!:)

Kommentarer
Sofia

Sv: Ja, det är verkligen jätteroligt! Känns redan som om jag känner min värdfamilj :) Varför har du inte fått någon kontakt med din värdfamilj än?



Och som svar på ditt inlägg... Jag undrar samma - 10 månader på 23 kg? Kom igen, haha!



Jag länkar dig förresten :D Ses i juni!



2012-05-14
URL: http://solito.blogg.se/
tove

Jag tänkte samma sak Hanna, det kan jag lova dig. Men kom ihåg att ju mindre du tar med, desto större anledning att göra lite shopping?;)

Följde min packlista ganska bra, men önskar jag hade tagit med mig fler långärmade (varmare) tröjor!

2012-05-15
Emmelie

Den svarta klänningen/tunikan var jättefin! :)


Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback