RANDOM FAKTA #4

  • Alla bildörrar här låser sig automatiskt.
  • Tv-shows och series som till exempel the X factor går mitt i veckan här vid 7-tiden i stället för som i Sverige helger senare på kvällen. Skulle gissa på att det har mer att göra med att USA är mer socialt så är inte så ofta man är hemma under kvällstid på helger.
  • Det är extra socker på allt, till och med K-special flingor!! Man ser bokstavligen sockrET på dem och dem smakar mycket sötare.
  • Man börjar inte skola efter året du är född utan beroende på NÄR under året du är född. Seniors i år är alltså födda 1994-95, juniors:1995-1996 och ja ni fattar.
  • Musiken här består till mesta dels antingen av country musik eller värsta gangster rappen med jätte mycket  bas.
  • Frukter och grönsaker är misstänksamt färgglada och håller sjukt länge. En banans skal kan till exempel vara helt brunt medans sjäva bananen fortfarande är gul och fräsch på insidan..har en känsla av att det är genetiskt modifierat..
  • Tre saker många tänker om Sverige är: Att vi är Schweiz, att vi har snö året runt och att vi har jättegod choklad.
  • Min svenska (speciellt läsa, stava) börjar glappa så mycket att jag måste googla vissa ord.. trodde för ett ögoonblick till exempel att Schweiz stavades Sweich...

Kommentarer
Liza

Det där om bananer är ju likadant här hanni:$ vilken värld lever du i?!:$

Svar: Nej lilla Liza när bananskalet är brunt och äckligt hemma är oftast insidan detsamma så vitt jag vet;)
hanna wiklund

2012-11-22

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback