RANDOM FAKTA#3

  • Caribou är nya Starbucks..förstår dock inte varför då starbucks enligt mig är 3 gånger bättre..
  • Folk kan såklart inte uttala Hanna som vi gör i Sverige men många gör ett tappert försök, det låter då som Haaana..
  • Eftersom att det är val nu så ställer folk upp skyltar i trädgården om vem dom röstar på, har två grannar som har ställt upp skyltar för vardera sida, grannfejden? hehe nejdå..
  • Folk älskar att dekorera husen här, för tillfället är det såklart halloween tema men innan dess var jag i hus som till och med höst dekorerade. Folk dekorerar då alltså med höstfärger, fake löv osv.
  • Kläder, bio och så vidare är mycket billigare.
  • Man får inte lämna klassrummet förrens "the Bell rings" vilket oftast är på en väldigt random tid som sex minuter över 11 eller varför inte ha lunchen 9 minuter över ett?
  • Modet på min skola är iprincip som i Sveriges förutom att football killarna ofta går omkring i sina jerseys.
    Har dock hört från andra utbytesstudenter att de flesta på deras skolor har sweatpants osv.
  • Testade Frozen Youghurt när jag var på Mall of America i förra veckan. Smakar iprincip som glass men är tydligen nyttigare, sen finns det typ 1miljon olika toppingar du kan välja mellan. Kan dock meddela att jag nu har påbörjat mitt nyttiga liv för de närmsta veckorna i alla fall. Tro det eller ej man blir ganska så less på allt socker, pizza och pasta tillslut;) Tänker därför försöka hålla mig utan sånt tills slalomen börjar i alla fall.  Förutom den 31a då för då äre Halloween...haha..

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback