SVAR

Maja  Om:
Jag tycker det vore jätteroligt att få veta om du har fått några riktigt roliga eller halvdumma kommentarer om Sverige sen du kom till USA :)
Svar:
 Haha jadu, det är händer väll lite då och då men eftersom att Minnesota är en skandinavisk stat så vet de flesta ändp hyffsat mycket( för att vara amerikaner) om Sverige då mååånga har förfäder därifrån.
Men har fått frågor som:
- Sverige det ligger i Alperna va?
-Har ni alfabetet i Sverige?
-Pratar ni Engelska eller har ni ett eget språk?
(jag)- Nej vi pratar svenska.
-Så kan du prata svenska?

Haha jaa så ibland händer det ju att man får lite smått skumma frågor men tror ädå inte att det är överdrivet många jämnfört med om du hamnar i en annan stat!
 
Till något helt annat.
Kan meddela att proven här är sjukt mycket lättare, du behöver till exempel inte förklara svaret och du får för det mesta A, B,C, D alternativ vilket betyder att om du hängt med någorlunda på lektionerna så kommer du kunna känna igen svaret.
 
Lärde mig även igår att 4 av 10 går aldrig ut high school i de större städerna i USA!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Liza

Haaaannnaaaa kom uuuut ikväll, jag väntar i hörnet, vid 7-eleven ooh haaaannnaaa, du är mer än jag förstår, så ta på dig jaackaan så går vi ut och gååååår

2012-10-28

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback