RANDOM FAKTA OM USA

  • Det är på många sätt oerhört mycket striktare än Sverige. Det är till exempel curfew för folk under 18. Här i USA får du till exempel inte vara ute utan vuxen efter klockan 00:00 på helgen. Vet dock att åldersgränsen är striktare i många andra stater.

  • Det är mer drama och rykten som går runt i High School, något man märker av extra nu efter spring break då man får höra om lite allt möjligt som folk gjorde på sitt lov, när man sedan dock pratar med personen visar sig dock dessa händelser ofta vara falska.

  • Får min Cap and Gown för graduation om en vecka!! Såå taggad!

  • Shoppingen är underbar och billig. Mall of America öppnade nyss upp en ny forever21 butik (tack och lov, den förra fick man köpa till the fitting rooms i cirka en halvtimma) och den är gigantisk! Varför inte ha en lite Coffee shop i den liksom?

  • Landet är väldigt mer stöttande för folk i svåra situationer och är ständigt en massa valgörenhets arbeten som pågår både inom skolorna och utanför. I min skola har vi till exempel haft feed my starving children (man packar mat osv) och några blood drives (skänka blod), som utbytesstudent får vi dock inte göra detta!

  • Många tror att Sverige har vinter året om (ja förutom alla dem som tror det är Schweiz, händer så pass ofta att jag ibland inte ens kommenterar att det är en skillnad längre..haha)

  • Vi säger "the pledge of allegiance" två gånger i veckan i skolan, alla ställer sig då upp, vänd mot den amerikanska flaggan med höger hand på hjärtat och uttalar den i kör. Om jag inte är helt uta och cyklar så tror jag att många skolor dock säger den varje dag.
     

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback