SVAR

 
Ánna Om:                  
            Hej, jag undrar om du är med i något skollag eller liknande i skidåkning eller om du åkte mycket skidor hemma i Sverige, för jag såg på den översta bilden i inlägget att du hade slalomstavar och annan bra utrustning? Finns det skollag i skidåkning på din skola?
SVAR: Hej Anna!
Svaret är ja på alla dina frågor, haha.
Jag tävlade i slalom som yngre hemma i Sverige men slutade för cirka tre år sedan.
När jag kom hit och skulle välja vad för skolsport jag ville delta i så upptäckte jag glatt att min skola hade ett alpint skidlag. Om du ska gå skola här i USA så kommer säkert din skola också ha det om du bor uppe i Norr, men beror ju helt på vilken stat du hamnar i:)
Men för att vara med i ett slalom lag behöver du absolut inte ha tävlat förr utan som nästan alla andra high school sporter så finns det JV eller Varsity lag. Detta är vad man gör tryouts för. Jag själv var med i Varsity laget men sen finns JV (junior varsity) vilket är för studenter som inte är riktigt på samma "nivå".
Men om det är en sport du funderar på att delta i GO FOR IT! Har inte träffat en enda otrevlig slalomåkare här, du får komma ut i friskluften, och framför allt åka en kicka ass sport!! Och om det är något som du funderar på att göra som utbytesstudent GÖR DET, det ända som kan hända är att du ångrar dig om du inte gör det.
De flesta sporter har även s.k. Captain Practices innan sporten börjar på riktigt vilket betyder att du kan testa på det och få träffa dina lagkamrater innan sporten börjar på riktigt.
 
Hoppas du fick svaren du ville på din fråga och är der något mer så är det bara att ösa på med frågor!:)
 
Och förresten tror jag helt glömt att berätta här på bloggen- Mitt girls varsity lag vann STATE alltså är vi STATECHAMPIONS:D:D Synd bara att säsongen är över nu, kommer sakna alla!
 
 

Kommentarer

Lämna gärna en liten kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback